Varnergruppen bygger butikker

Varner Retail bygger nærmere 100 butikker i året og har siden 2013 benyttet Prosjekthotell eRoom (tidligere versjon av Interaxo) for å håndtere tegninger til de ulike leverandørene rundt omkring i Europa.

Varner-Gruppens historie startet i 1962, da Frank Varner åpnet sin første butikk på Grünerløkka i Oslo. Varner-Gruppen som kleskonsern ble etablert i 1986, og siden den gang har selskapet kjøpt opp stadig flere kjeder og konsepter. Med butikkjeder som Cubus, Dressmann, Bik Bok og Carlings er konsernet nå tilstede i ni ulike land, og antall butikker øker stadig.

Utfordring

Prosjektavdelingen i Varner Retail har ansvaret for å tegne og bygge butikker innen de ulike butikkjedene i Varner-Gruppen, og bygger omtrent 100 butikker hvert år. Med økning i aktivitet og mengden prosjekter hadde de behov for et verktøy der man enkelt kan dele informasjon, spesielt tunge tegninger. Verktøyets muligheter for å ha oversikt over hvem som kan se og hvem som kan hente ut de ulike dokumentene uten behov for egne distribusjonslister var viktig for oss. Det samme var høy sporbarhet.
 

"Prosjekthotellet benyttes som en bestillingsplattform ved at vi deler butikktegninger med ulike leverandører over hele Europa." Anne Cathrine Starckjohann, CAD designer Varner Retail.
 

Løsning

Prosjektavdelingen i Varner Retail valgte Prosjekthotell eRoom som sin løsning i 2013, og har i dag omtrent 45 ansatte og leverandører tilknyttet verktøyet. Prosjekthotellet er spesielt tilpasset prosjektgruppens arbeidsprosess, med hovedmål om å ha en så enkel oppbygning som mulig. Kun en håndfull personer legger ut tegninger på prosjekthotellet, og de aller fleste tegninger ligger bare ute i noen få måneder. Prosjekthotellet brukes som en bestillingsplattform gjennom å dele tegninger fra prosjektgruppen til leverandører rundt om i Europa, og man sletter løpende tegninger etter hvert som butikkene har åpnet.

Erfaringer

Prosjektavdelingen hos Varner Retail er fornøyde med Prosjekthotell eRoom og har nå en mye enklere arbeidshverdag. - Før vi begynte å bruke prosjekthotellet var vi altfor avhengige av å sende tunge filer på e-post. Innboksene våre taklet rett og slett ikke denne aktiviteten, sier Anne Cathrine Starckjohann, CAD designer i Varner Retail.

Med en tilpasset prosjekthotell-løsning har Varner-Gruppen fått det samhandlingsverktøyet de var ute etter. - Vi hadde utfordringer med å finne en plattform som hadde en så enkel oppbygning som mulig, samtidig som den kunne garantere og levere den høye sikkerheten vi trenger. Symetri Collaboration har vært en god partner i prosessen, og har vært svært behjelpelige med tilpasningen. Vi har fått alt vi ønsket i løsningen og anbefaler gjerne deres løsninger videre, sier Starckjohann.

22 50 45 50
interaxo@joint.no

Kim Wittusen, salgssjef

Joint Collaboration AS
Drammensveien 173-177, 0277 Oslo

Ta kontakt for en uforpliktende samtale om Interaxo Kontakt oss

Klar for å komme i gang?
Kontakt oss for mer detaljer om oppstart.

Ingen forpliktelser.

Spørsmål?

This website uses cookies: by continuing to browse this site you accept this policy. Read about our use of cookies.