Site Service bygger Norges nødnett

Site Service ble etablert i 2007 og er leverandør av mobil- og telekommunikasjonstjenester i hele Norge. Michael Aarvik forteller om selskapets erfaring med bruk av Prosjekthotell eRoom (tidligere versjon av Interaxo).

Site Service har blant annet fått ansvaret for å bygge nødnettet i Norge frem mot 2027. I løpet av fire år har firmaet vokst fra to til 74 medarbeidere, et tall som stadig stiger. I tillegg til Oslo, har Site Service kontorer i seks av landets største byer, med planer om ytterligere ekspansjon. 

Utfordring

Michael Aarvik og Bernt Fredriksen er begge grûndere i Site Service med tidligere erfaring som feltingeniører for Siemens. Ved oppstart av selskapet ønsket de et verktøy som kunne brukes til intern samhandling med lagring og deling av dokumenter. De trengte et verktøy som ville takle store, tunge filer og tegninger og som var enkelt å bruke uansett om man var på kontoret eller ute i felten.

"Kundene våre ser nytten i å gjennomgå, revidere og godkjenne dokumentene i ett verktøy og alltid ha siste versjon lett tilgjengelig," forteller Michael Aarvik, medeier og gründer.

Løsning

Løsningen falt på Prosjekthotell eRoom som både Aarvik og Fredriksen hadde god erfaring med fra tidligere arbeidsplasser. Med prosjekthotellet fikk Site Service et praktisk verktøy som kan brukes til løpende planlegging og organisering av prosjektet internt. Ved større prosjekter introduseres også kunden til prosjekthotelle, slik at de kan følge prosesser og godkjenne tegninger underveis i prosjektet. 

Erfaringer

Site Service er godt fornøyd med prosjekthotellet og samhandlingsløsningen har blitt kjernen i prosjektarbeidet fra oppstart til gjennomføring av alle nye prosjekter. 

- Prosjekthotellet har blitt en naturlig del av vårt prosjektarbeid og bruken er godt innarbeidet hos samtlige prosjektledere. Kommunikasjonen mellom adminstrasjon, kunde og de som jobber i felten innebærer blant annet mye bildedokumentasjon og når det gjelder kommunikasjon av tunge filer kommer prosjekthotellet virkelig til sin rett, sier medeier og gründer av Site Service Michael Aarvik. 

Også Site Services kunder er fornøyde med bruken av prosjekthotellet. 

- Kunden opplever bruken av prosjekthotellet som svært positivt. De ser nytten av å kunne gjennomgå, revidere og godkjenne dokumentene i ett og samme verktøy og alltid ha den siste versjonen lett tilgjengelig. Vi har tidligere anbefalt samhandlingsløsningen til andre selskap, og vil fortsette å gjøre dette, sier Aarvik. 

 

22 50 45 50
interaxo@joint.no

Kim Wittusen, salgssjef

Joint Collaboration AS
Drammensveien 173-177, 0277 Oslo

Ta kontakt for en uforpliktende samtale om Interaxo Kontakt oss

Klar for å komme i gang?
Kontakt oss for mer detaljer om oppstart.

Ingen forpliktelser.

Spørsmål?

This website uses cookies: by continuing to browse this site you accept this policy. Read about our use of cookies.