Samhandling

5 grunner til å bruke et befaringsverktøy på byggeplass

I dag er penn og papir på befaring overflødig! CHECKD gjør befaringen enklere og mer effektiv. Vi har derfor samlet et knippe gode grunner til at dette er en løsning du bør se nærmere på.


...

Av Kim Wittusen - 28.09.2017


1. Du sparer dyrebar tid på befaringen

Hvis du skal gjennomføre befaringen på den gode gamle måten, går mye av tiden til å flytte informasjon fra det ene stedet til det andre. Med penn og papir skribler du ned alt du trenger å huske, legger det inn i et regneark eller dokument, for så å sende det videre til de rette menneskene på mail.
Hadde det ikke vært fantastisk om du bare kunne plottet det direkte inn i en applikasjon ute i felten, og så var du ferdig? Dette sier seg selv at er tidsbesparende. Med nettbrett eller mobil i hånden vil alle som trenger informasjonen du samler inn, motta den direkte.

Tid er som kjent penger, og ved å spare tid bruker du ikke opp timer på kontorarbeid.

Alt fra arbeidsoppgaver, dokumenter og tegninger vil ligge på ett og samme sted, alltid med oppdatert versjon. Enklere blir det ikke!

2. Rask og effektiv oppgavefordeling 

Allerede på befaring vet du av erfaring hva som må gjøres, og av hvem. Med et visuelt feltverktøy kan du vandre rundt med tegningene foran deg, plotte inn avvik som skal håndteres og hvem som har ansvaret for at det blir gjort.

På 1-2-3 er rapporten ferdig, og det i samme sekund du forlater området. Ingen kontortid på deg, timer og penger spart for bedriften, og oversiktlig for de som skal gjennomføre oppgavene. Effektivitet i praksis! 

3. Full kontroll på arbeidsoppgavene 

Delegere, skrive lister, gjøre utskrift, dele ut, gjøre endringer, samle inn tidligere lister, ta utskrift på nytt, dele ut ...

Slik kan sjekklister og fordeling og arbeidsoppgaver se ut. Ser det kjent ut? Det er mye som kan føre til endringer i en liste det er lagt tid og tanke inn i. Tidspunkt for levering kan bli endret, en person kan bli syk så noen andre må ta over eller uforutsette ting kan dukke opp, som gjør at endringer må til.

Hadde det ikke også vært deilig å vite hvor langt hver oppgave er på vei? Hvis du omfavner det digitale vil du hele tiden kunne ha oversikt over progresjon, avvik og frister. I tillegg vil du vite at alle jobber med samme dokument.

4. Kommuniser bedre  

Når du bare skal gi en kjapp beskjed til samtlige involverte i prosjektet, eller du har en spesiell beskjed til noen på andre siden av byggeplassen, kan du enkelt sende en direkte beskjed. Du vil alltid kunne kommunisere med de andre, uten å måtte ringe rundt eller sende et hav av mail eller SMS-er.

Du vil kunne kommentere og kommunisere med arbeidere direkte på oppgavene de skal gjennomføre, for en enkel og strømlinjeformet kommunikasjon for alle parter. I sanntid, ikke minst!

5. Du tar del i den digitale revolusjonen på byggeplassen!

Byggeplassen er moden for forandring. Bygg- og anleggsbransjen ligger flere mil etter standarden når det er snakk om digitale løsninger for samhandling. 

Selv om det kan være skremmende å skulle gjøre en helomvending på gamle rutiner, er dette noe man ikke kommer utenom. Tiden for Post-it lapper, penn og papir er forbi – og jo før man henger seg på jo bedre.

Ikke bare er det kostnadsbesparende, et konkurransefortrinn, hindrer unødvendige feil og en trygg måte å håndtere dokumenter på – det er ganske spennende også!

LES MER om CHECKD og last ned GRATIS e-book om "Hvordan gå en god befaring" HER.

 

Les mer om CHECKD

Klar for å komme i gang?
Kontakt oss for mer detaljer om oppstart.

Ingen forpliktelser.

Spørsmål?

This website uses cookies: by continuing to browse this site you accept this policy. Read about our use of cookies.