Vår historie - fra 2001 og frem til i dag!
I 2001 ble Symetri Collaboration etablert med visjonen om å levere nettbaserte samhandlingsløsninger til «alle som bygger noe». Utgangspunktet hos gründerne var en sterk tro på at det fantes bedre og mer effektive måter å gjennomføre og levere vellykkede byggeprosjekter på! På den tiden var papirdokumentasjon fortsatt det man stolte mest på. Prosjektene genererte enorme mengder papir - dokumenter og korrespondanse som måtte distribueres mellom de ulike partene i prosjektene - hurtig og på en kontrollert måte.
I dag er vi et produktutviklingsselskap med 50 ansatte og omsetter for mer enn 100 millioner kroner i året. Våre kunder har prosjekter i alle verdensdeler og samhandler via våre løsninger som leveres og driftes fra Oslo i Norge.
I september 2013 ble selskapet solgt til Addnode Group. Addnode Group er notert på Stockholmsbørsen og er markedsleder i Norden innen IT-løsninger for design, konstruksjon og produktlivssyklus. Dette har satt fart i vår ekspansjon ut av Norge. Ved hjelp av vår historiske sukess og erfaring, våre nye eiere Addnode Group og vår nye samhandlingsløsning Interaxo skal vi fortsette vår vekst og utvikling i Norge og internasjonalt.
Vår visjon er sentral for oss og våre kunder; "Sammen skal vi skape prosjektlykke".
Fra JOINT Collaboration til Symetri Collaboration
For oss var det helt riktig og naturlig å ta neste skritt og bytte selskapsnavn fra JOINT Collaboration til Symetri Collaboration 1.1.2017. Symetri er vårt felles navn og merkevare innen forretningsområdet "Design Management" i Addnode Group. Navnebyttet har ingen stor betydning for våre kunder. Vi består som selvstendig selskap og dere vil møte akkurat de samme menneskene når dere er i kontakt med oss - både selgere, rådgivere og supportmedarbeidere. For oss som selskap betyr navnebyttet en felles merkevareplattform og et tettere strategisk samarbeid i de nordiske landene.