Interaxo leveres av Symetri Collaboration!
Vi gjør det enklere for deg å få kontroll på byggeprosjektet

eroom, prosjekthotell, prosjektledelse,

I mer enn 16 år har Symetri Collaboration vær en ledende aktør og leverandør av samhandlingsløsninger for norske byggeprosjekter. Per i dag har vi mer enn 60.000 brukere som bruker våre samhandlingsløsninger daglig. Blant våre kunder finner du Statoil, Hydro, Statsbygg, Vegvesenet, Ruta Entreprenør, Hæhre Entreprenør, Sporveien, Otra Kraft, Statkraft, Bærum Kommune og mange flere. 

Vår forretningside

Symetri Collaboration utvikler og leverer samhandlingsløsninger til prosjekter innen bygg og anlegg, energi og engineering. Gjennom solid bransjekunnskap skal vi bidra til effektive arbeidsprosesser, bedre informasjonsdeling samt økt prosjektkvalitet og lønnsomhet for oss og våre kunder.

Vår historie - fra 2001 og frem til i dag!

I 2001 ble Symetri Collaboration etablert med visjonen om å levere nettbaserte samhandlingsløsninger til «alle som bygger noe». Utgangspunktet hos gründerne var en sterk tro på at det fantes bedre og mer effektive måter å gjennomføre og levere vellykkede byggeprosjekter på! På den tiden var papirdokumentasjon fortsatt det man stolte mest på. Prosjektene genererte enorme mengder papir - dokumenter og korrespondanse som måtte distribueres mellom de ulike partene i prosjektene - hurtig og på en kontrollert måte.  

I dag er vi et produktutviklingsselskap med 50 ansatte og omsetter for mer enn 100 millioner kroner i året. Våre kunder har prosjekter i alle verdensdeler og samhandler via våre løsninger som leveres og driftes fra Oslo i Norge.

I september 2013 ble selskapet solgt til Addnode Group. Addnode Group er notert på Stockholmsbørsen og er markedsleder i Norden innen IT-løsninger for design, konstruksjon og produktlivssyklus. Dette har satt fart i vår ekspansjon ut av Norge. Ved hjelp av vår historiske sukess og erfaring, våre nye eiere Addnode Group og vår nye samhandlingsløsning Interaxo skal vi fortsette vår vekst og utvikling i Norge og internasjonalt.

Vår visjon er sentral for oss og våre kunder; "Sammen skal vi skape prosjektlykke". 

Fra JOINT Collaboration til Symetri Collaboration

For oss var det helt riktig og naturlig å ta neste skritt og bytte selskapsnavn fra JOINT Collaboration til Symetri Collaboration 1.1.2017. Symetri er vårt felles navn og merkevare innen forretningsområdet "Design Management" i Addnode Group. Navnebyttet har ingen stor betydning for våre kunder. Vi består som selvstendig selskap og dere vil møte akkurat de samme menneskene når dere er i kontakt med oss - både selgere, rådgivere og supportmedarbeidere. For oss som selskap betyr navnebyttet en felles merkevareplattform og et tettere strategisk samarbeid i de nordiske landene. 

Utnevnelser

  • 2002

    - JOINT kåret til “Årets nykommer” av eRoom Technology.

  • 2004

    - JOINT blir kåret til Gasellebedrift for første gang!

  • 2005

    - JOINT blir kåret til Gasellebedrift for andre gang!

  • 2006

    - JOINT blir kåret til Gasellebedrift for tredje gang!

  • 2007

    - JOINT blir kåret til Gasellebedrift for fjerde gang!

    - JOINT kåres til “EMC Partner of the year”

    - Trippel AAA kreditt rangering

  • 2008

    - JOINT kåres til “EMC Partner of the year”

    - JOINT blir kåret til Gasellebedrift for femte gang!

    - Trippel AAA kreditt rangering

  • 2009

    - JOINT blir kåret til Gasellebedrift for sjette gang!

    - Trippel AAA kreditt rangering

  • 2010

    - JOINT blir kåret til Gasellebedrift for sjuende gang!

    - Trippel AAA kreditt rangering

  • 2011

    - JOINT blir kåret til Gasellebedrift for åttende gang!

    - Trippel AAA kreditt rangering

  • 2012

    - JOINT blir kåret til Gasellebedrift for niende gang!

    - JOINT ProsjektHotell kåres til “Alfresco Partner solution of the year”.

    - JOINT blir ISO 9001-2008 sertifisert

    - Trippel AAA kreditt rangering

  • 2016

    - Kåret til et av Norges beste arbeidsplasser av Great Place to Work. 7. plass i kategorien mellomstore bedrifter.


Møt våre ledere i Symetri Collaboration

Vi er et engasjert ekspertmiljø som er levende opptatt av det vi jobber med. Hos oss er det god takhøyde og kort vei til nærmeste leder. Vi mener det er den enkelte ansatte som skaper verdier for våre kunder og som gjør den lille forskjellen. Våre kolleger er vårt aller største konkurransefortrinn på veien mot å skape prosjektlykke ute hos våre kunder. 

Steinar Svinø Administrerende direktør

Jeg satt i Symetri Collaboration sitt styre fra 2002 og gikk aktivt inn i selskapet i 2003 som arbeidende styreformann. Det har vært en spennende, morsom og begivenhetsrik erfaring å ta selskapet fra gründerfasen og vokse til et mellomstort norsk utviklingselskap med over 50 ansatte med en spennende fremtid i et nordisk IT konsern med over 800 ansatte.

Nicolai Loennecken Rådgivnings- og utviklingsdirektør

Jeg begynte i Symetri Collaboration i 2013. Jeg har mer enn femten års erfaring fra konsulentvirksomhet i IT-bransjen. Det har vært utrolig spennende å komme til et dynamisk selskap som satser friskt på utvikling av egne produkter. Mitt mål er å kontinuerlig videreutvikle våre produkter og rådgivningstjenester slik at våre kunder får best mulig nytteverdi.

Camilla Bredal Antonsen HR sjef

Jeg har jobbet i Symetri Collaboration siden starten i 2001 og har fått være med på en spennende reise fra 4 til over 50 ansatte. Jeg er heldig som får jobbe hver dag med noe av det jeg brenner mest for; Å legge forholdene til rette for at alle våre ansatte skal ha best mulig utgangspunkt for å gjøre en best mulig jobb. Sammen skal vi skape prosjektlykke!

Anne Vognild Økonomi- og administrasjonssjef

Jeg har jobbet i Symetri Collaboration siden 2008. Å jobbe i en liten organisasjon med kort beslutningsvei, lite byråkrati og stor takhøyde oppleves stimulerende og spennende. Selv om vi i dag har passert 50 ansatte har vi bevart den spesielle kulturen som i stor grad har bidratt til vår suksess. Det er også stas at vi har blitt kåret til Gasellebedrift 9 år på rad.

Geir Johnson IT Direktør

Jeg har jobbet i Symetri Collaboration siden begynnelsen av 2012, med ansvar for IT drift, support og leveranse. Etter mer enn 20 års erfaring innen IT i servicenæringen er det spennende å jobbe i et IT selskap som har fokus på både produktutvikling og leveranse av SaaS løsninger - med kunden i fokus!

Frode Brurberg Hansen Produktsjef

Jeg begynte i Symetri Collaboration i 2012 som produktsjef for Prosjekthotell eRoom og vår nye samhandlingssløsning Interaxo. Etter over 10 års erfaring som produktansvarlig innen økonomi og finans var det spennende å komme til en helt ny bransje hvor jeg kan bidra til å skape effektive og smarte løsninger for våre kunder.

Kim Wittusen Salgssjef

Jeg begynte i Symetri Collaboration i 2006, da som selger. Bevisstheten i markedet rundt samhandlingsløsninger har vokst enormt og det har vært moro å være med på reisen. Det har vært svært motiverende å jobbe sammen med våre kunder for å strukturere og effektivisere deres hverdag. Mitt store mål er å sørge for at alle våre kunder får frigjort tid, samtidig som de sikrer at sine prosjekter og prosesser går i henhold til planen, eller bedre.

Meld deg på vårt nyhetsbrev. Fyll inn din e-postadresse.

Vil du vite mer om oss?
Kontakt Markedssjef Anne Marit Nygård, anne.marit.nygaard@symetri.com, mobil +47 928 24 583
Twitter / LinkedIn

Klar for å komme i gang?
Kontakt oss for mer detaljer om oppstart.

Ingen forpliktelser.

Spørsmål?

This website uses cookies: by continuing to browse this site you accept this policy. Read about our use of cookies.